poniedziałek, 21 września 2020

Aparat Sony RX 100 -alternatywa dla lustrzanki.

Moi drodzy ! Witajcie!
 
Dzisiaj o aparacie kompaktowym Sony RX 100( geneeracja 1). To aparat, który według mnie godnie może zastąpić lustrzankę. Jestem posiadaczką lustrzanki Sony L380 już od ponad 8 lat ( jakoś tak)...oczywiście jestem zadowolona z lustrzanki ,ale( no właśnie i tu pojawia się ale). Niestety, ale wady przysłoniły zalety i zaczęłam poszukiwać czegoś małego i kompaktowego, czegoś co będzie miało prawie identyczne właściwości co lustrzanka. Czaiłam się dość długi czas i zupełnie przypadkiem dostałam propozycję zakupu Sony RX 100 gen. 1 po okazyjnej cenie (oczywiście po znajomości) i tak zostałam jego  posiadaczką, idealnego według mnie aparatu, którym robię zdjęcia i kręcę filmiki od ponad roku. 
 A teraz powiem Wam dlaczego lustrzanka nie jest dla mnie idealna. Przede wszystkim ciężar i rozmiar! Zazwyczaj lustrzankę brałam ze sobą na wszelkiego rodzaju wypady i trzeba było ją "dzwigać" , komuś może się wydać, że to tylko kilogram sprzętu...ale jednak dla mnie to sprzęt niewygodny. Po drugie po kilku latach od użytkowania lustrzanki zapragnęłam nagrywać krótkie filmiki w wysokiej jakości...niestety mój model lustrzanki nie posiada funkcji nagrywania. Sony rx 100 występuje w kilku generacjach ( na ten moment chyba w siedmiu). Ja mam jedynkę, ale i tak jest niesamowita! 
sony rx100

sony rx100
Nowy Sony RX100 można kupić już od 1400 zł, natomiast używany od 400 zł (allegro). Rozdzielczość to 20,2 mpix, filmy nagrywa w rozdzielczości full hd 1920x 1080, waży około 220 g to główne zalety. Aparat zajmuje nie wiele miejsca w torebce, jest poręczny i można go zabrać wszędzie i nie będzie przeszkadzał. Do tego posiada ogromną ilość funkcji i możliwości robienia zdjęć. Aparat posiada manualny tryb fotografowania co oznacza, że wszystkie parametry możemy ustawić sami. Jedynym minusem jest brak możliwości podpięcia mikrofonu do aparatu. 
 
Polecam serdecznie wszystkim niezdecydowanym i poszukującym idealnego aparatu.
Poniższe zdjęcia nie są obrabiane!  



sony rx100
zdjęcie zrobione z zoomem

sony rx100

pozdrawiam
M. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz