piątek, 18 września 2020

Sansevieria rozmnażanie z liścia.

Witajcie!

Dzisiaj o moich doświadczeniach z rozmnażaniem kwiatu sansevierii z liścia.

rozmnażanie sansevierii zliścia
Sansevieria to doniczkowy kwiat o pięknych, dekoracyjnych  liściach.  W swoim domu posiadam jej trzy odmiany:  sansevieria cylindryczna, gwinejską (trifasciata)- laurentii oraz futura superba. Warto dodać, że sansevierie należą do roślin, które dobrze  oczyszczają powietrze i przede wszystkim nie są wymagające w pielęgnacji. Warto je mieć i  idealnie  pasują do nowoczesnych wnętrz, szczególnie większe okazy. 

sansevieria z liścia
Jak to zrobiłam? Jeden średni liść obcięłam od rośliny matecznej a następnie podzieliłam go na trzy mniejsze i wsadziłam do wody ( cała filozofia)- należy pamiętać aby liść był wsadzony do wody zgodnie z jego biegunowością i wiadomo trzeba uzupełniać wodę ;) To metoda dla osób cierpliwych lub chcących trochę poeksperymentować. Efekty, które widzicie na zdjęciach uzyskałam po około 10 miesiącach ... także  trzeba było dość długo  poczekać na efekty w postaci nowych sadzonek ( sadzonki po około 6 miesiącach, korzonki po około 2 miesiącach). 

sansevieria rozmnażanie z liścia
 Jak możecie zauważyć sadzonki pojawiły się tylko na jednym, na drugim widać mikro  sadzonkę, która nie może ruszyć a na trzecim liściu widać tylko korzonki. Ciężko mi powiedzieć dlaczego tak się stało, być może zależy do od jakości liścia. 

sansevieria rozmnażanie z liścia

sansevieria rozmnażanie z liścia
Tak otrzymane sadzonki wsadzamy do doniczki .

Postaram się zaaktualizować post ze zdjęciami, jak się miewa sadzonka w ziemi  za około 3 miesiące.  

Pozdrawiam !

sansevieria rozmnażanie z liścia




 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz