poniedziałek, 22 stycznia 2018

Ciasto z budyniem i kajmakiem bez pieczenia

Dawno mnie tu nie było... no cóż... tak jakoś wyszło..
ciasto z budyniem i kajmakiem
 Dzisiaj przychodzę do was z przepisem na super pyszne ciasto, które zrobicie bez użycia piekarnika! Mój piekarnik niestety nie piecze tak jakbym sobie tego wymarzyła( już o tym kiedyś wspominałam...): nie dopieka z góry, spala z dołu po lewej stronie, nie dopieka po środku.
Przepis jest bardzo prosty i zawsze wychodzi !!!  Jeżeli chodzi o składniki to najbardziej musiałam naszukać się krakersów. Uwierzcie albo nie , ale nie mogłam ich nigdzie znaleźć: biedronka, piotr i paweł.... no kompletnie nic... krakersy dorwałam dopiero na rynku, który mam u siebie w pobliżu... pewnie  w tesco bym znalazła, ale miałam za daleko... a poszłabym tam gdybym była już na prawdę zdesperowana.
edit: krakersy można kupić w lidlu w małych paczkach...

Okej to zaczynamy !

Ciasto dzieli się na trzy warstwy: kajmakowa, budyniowa i śmietanowa.
ciasto z budyniem i kajmakiem


Potrzebujecie:
- 2 opakowania krakersów ( praktycznie zużyjecie ok. 1,5 opakowania)
- herbatniki 3 opakowania
- 2 budynie waniliowe
- 1 smietana-fix
- 750 ml mleka
- kajmak w puszce
- 250g masła

Jak zrobić :
Blachę wykładamy papierem do pieczenia a następnie wykładamy krakersami. Puszkę kajmaku podgrzewamy w garnku z wodą, tak by masa była płynniejsza;  przez co będzie nam łatwiej rozsmarować kajmak na krakersach. Gdy mamy już rozsmarowaną masę możemy ją przykryć warstwą herbatników. Na herbatniki wylewamy budyń, uprzednio zmieszany z kostką masła. 

Budyń:
w przepisie na opakowaniu  budyniu będziemy mieli informację, żeby użyć 0,5 litra mleka, ale ja zmniejszyłam ilość mleka czyli na 2 opakowania  użyłam 750 ml zamiast 1 litra, tak aby budyń był odrobinę gęstszy. Kupcie budyń bez dodatku cukru , gwarantuję, że i bez cukru w budyniu ciasto będzie słodkie za sprawą kajmaku i śmietany na wierzchu.  Budyń gotujemy wg instrukcji: zagotowujemy mleko a następnie wlewamy rozrobiony proszek w szklance mleka a następnie wlewamy do gotującego się mleka. Mieszamy energicznie całą masę, aby budyń nie przywarł do dna!  Unikniemy ten sposób spalonego garnka. Po około minucie(energicznego) mieszania budyń jest gotowy . Przelewamy go do innego naczynia i czekamy aż ostygnie. Ciepłe masło ubijamy mikserem a następnie dodajemy letnio-zimny budyń  i mieszamy energicznie łyżką. Powstałą jednolitą masę wylewamy na herbatniki. Przykrywamy krakersami i zabieramy się za robienie kolejnej masy śmietanowej. Ubijamy 330 ml / 500 ml śmietanki 30 % aż zgęstnieje na wysokich obrotach,  pod koniec dodajemy smietan-fix i wykładamy powstałą słodką masę na krakersy. Przykryte ciasto wstawiamy do lodówki na minimum 12 h, . Do tego czasu wszystkie masy zdążą stężeć i będą wybornie smakować. 

Polecam !

Zapraszam Cię równieź do wypróbowania innych przepisów,które przetestowałam :




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz